Filmdivat: Gyilkos játékok

július 23, 2016

Az egyik kedvenc filmem a nyolcvanas évekbeli Gyilkos játékok, eredeti címén Heathers. A történet egy középsuliban játszódik, ahol főhősünk, Veronica a három népszerű Heathers-szel lóg együtt, aztán megjelenik J. D., a titokzatos, jóképű, veszélyes srác és természetesen minden a feje tetejére áll és egyedül a válltömések maradnak meg biztos pontként.

A film divatját leginkább a színes zoknik, rakott szoknyák, válltöméses blézerek és természetesen a scrunchie, a fodros óriáshajgumi jellemzi. Ja és a színszimbolika. Részletesen nem merülnék el ebben, de röviden annyit, hogy mindegyik lánynak megvan a maga jellemző színe, ami egyben jellemzi a személyiségét is. Nem véletlen, hogy a film egyik legikonikusabb darabja a hatalmat reprezentáló piros scrunchie volt; aki viselte, az volt az iskolában a legerősebb és legnépszerűbb lány.

Ha pedig kombináljuk a hatalmat és a 80-as éveket , akkor az csakis válltöméses blézereket jelenthet. A négy lány ruhatárát a filmben végigkíséri ez a darab, de nekem az összes blézer közül csak egyen akadt meg a szemem, ami nem meglepő módon Veronicáé. A filmben az ő stílusát érzem a legközelebb magamhoz, mert nála elsősorban a fekete, szürke és kék szín dominál. Az említett blézer pedig szintén fekete és szürke színű, viszont némi rózsaszín is megjelenik benne. És épp ezek a színes virágok miatt figyeltem fel rá, hiszen némi romantikusságot, nőiességet kölcsönöz az egyébként igencsak szigorú, férfias blézernek.

De Veronica éjszakai buliszettje is nagy kedvenc, amit könnyedén lehetne reprodukálni manapság egy kantáros szoknyával és vállkidobós felsővel, bár én a hegyesorrú magassarkú helyett egy platform szandálra tenném le a voksom. A bross viszont - ami a filmben rendszeresen visszatérő darab - szimpatikus ötlet, hiszen bármilyen ruhát, kabátot könnyedén fel lehet vele dobni és nagy eséllyel találhatnánk hasonló darabokat a nagyszülők régi ékszeres dobozában is. És mi sem bizonyíthatná jobban a brossok erejét, ha nem Veronica barna kabátkája, aminek elejét valósággal megszállják az apró kiegészítők. Éppenséggel nekem is van egy megörökölt barna kordbársony dzsekim, amit egyszerűsége miatt nem igazán hordok, azonban ezzel a megoldással valóban egyedi, különleges ruhadarabot lehetne varázsolni belőle, anélkül, hogy maradandó károsodást okoznék benne.

A hosszított férfias mellények manapság ismét virágkorukat élik, így Veronica ezzel a szettjével továbbra is megállná a helyét a mai divat szerint. Bár én kerülöm a szigorú, egyenes vonalakat és épp ezért az ilyen stílusú a mellényeket nem is igazán szívlelem, tudom, hogy vannak olyan divatrajongók, akik imádják az ilyen jellegű darabokat. És meg kell vallani, inggel és fekete cicanadrággal hordva egész jól néz ki, az egyetlen probléma, hogy ez közel sem az én stílusom.

Bár a hózentrógerekért sem rajongtam soha, Heather Duke összeállításában mégis tetszik és meg is hozza a kedvem, hogy egyszer kipróbáljam. A kockás nadrágtartó színben tökéletesen passzol a magasított szoknyához, a galléros inggel pedig kifejezetten csajos aranyos kombináció. Veronica magasított szoknyája, testhez simuló fekete pulcsija pedig továbbra is követi a mai divatot, legfeljebb a szoknya hossza változna manapság. Mindezt egyébként - bár a képen sajnos nem látszódik - Veronica egy kék zoknival is feldob, nekem pedig a látszódó színes, mintás zoknik az egyik nagy szerelmem, szóval jár a piros pont. McNamara crop pulcsis, cicanadrágos összeállításáért azonban már nem dobog olyan hevesen a szívem, de ez elsősorban a színeknek tudható be. Viszont a saját szimbolikus színeimmel (fekete-pasztell rózsaszín) biztos, hogy bevállalnám, mert amúgy kényelmesnek és jó alternatívának tűnik egy szokásos póló-nadrág kombinációhoz képest.

A csíkokat képtelen vagyok megunni, így nem csoda, hogy a két összeöltözött Heather összeállítását is bármikor bevállalnám. Miniszoknya, csíkos felső mellé pedig egy színes kardigán vagy öv. Heather Duke kalapja igazi nyári hangulatot kölcsönöz ruhájának, amit a csíkos vászontáskája csak még tovább hangsúlyoz. Egyszerű és kényelmes szett, ami egy tornacipővel vagy szandállal tökéletes lehet rohangálós napokra. Heather McNamara összeállítása már rafináltabb a színes övvel és dupla felsővel, de a kényelem így is biztosított, szóval nyugodtan szerepelhetne a hétköznapi ruháim között.

Vannak azonban olyan összeállítások, amik bár jól néznek ki másokon, én valahogy mégse hordanám. Ilyen például Veronica dominánsan kék színű szettje. A csíkos ing és mellény skater szoknyával párosítva bár aranyos, mégse tudom elképzelni magamon. A kitűzőjét és a kalapját viszont már elfogadnám, talán még szalaggal együtt is, bár eleinte biztos nagy kihívás lenne mihez párosítanom. Amit azonban nagyon bánok, hogy bár több weboldalon foglalkoznak a Gyilkos játékok divatjával, sehol sem említik meg a lilában öltözött lányt, pedig ez az egyik szerelem összeállításom. A pasztell színekkel, crop pulcsival, hosszú, színes szoknyájával és vastag keretes, piros statement szemüvegével egyszerűen tökéletesen néz ki, vérbeli romantikus vintage szett, amit mintha csak nekem találtak volna ki.

A másik elfelejtett szereplő Veronica régi barátnőja, Betty, akinek átlátszó keretes szemüvegét nem egy vintage stílusú tinédzser megirigyelné. A visszafogott stílusú lány hosszú kockás szoknyát, fehér inget, hosszított szürke kardigánt hord, amit még kiegészít egy fekete loaferrel és elengedhetetlen fehér zoknival. Nagyon szeretem az iskoláslány stílust, szóval Betty jókislányos imidzse szintén a kedvenceim közé került.

 
Azt hiszem, három meghatározó dolgot tanultam meg a filmből. Először is a szandál plusz zokni telitalálat, bár én ezt már igen régóta vallom annak ellenére, hogy sokak szerint ez az egyik legnagyobb divatbűn a világon. Továbbra az is kiderült, hogy nem kell félnem a brossoktól, valójában nagyon is jól használható kiegészítők. De az egyik legfontosabbnak mégis a színeket tartom. Tetszik az az elképzelés, hogy minden embernek megvannak a jellemző színei, az utóbbi két évben pedig úgy érzem, én is megtaláltam az enyéimet. Ezek azok a színek, amikben a legjobban érzem magam és amik úgy érzem, hogy a legjobban állnak. Arról pedig ne is beszéljünk, hogy mennyivel könnyebb így az öltözködés, hiszen ha a gardróbod minden színe illik egymáshoz, akkor mindjárt kevesebb fejfájást okoz a reggeli készülődés.

 Hogy tetszik nektek a Gyilkos játékok divatja? Melyik összeállítást vállalnátok be és melyik az, amit minden áron elkerülnétek?

You Might Also Like

7 megjegyzés

  1. Én személy szerint odáig vagyok a pasztell színekért, de csak másokon tetszenek. Magamon nemhogy elviselni, de még elképzelni sem tudom. :D A ruhatáram 90%-a fekete, sötétszürke vagy éppen fehér, fekete mintával/csíkkal, így csukott szemmel is könnyű kiválasztani, hogy mit húzzak fel aznap. Megkönnyíti az életet, az biztos, de közel sem érzi az ember olyan kreatívnak magát. De lehet, hogy ez csak velem van így... ><

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A pasztellmániám ellenére a fekete és sötétszürke még így is igen jelentős részben van jelent a gardróbomban. :D Egyébként a kevés szín ellenére is lehet szerintem kreatívan öltözködni, csak pár jól megválasztott kiegészítő kell. ;) Régebben akartam is írni arról, hogy lehet pl. full feketében is egy izgalmas szettet összeállítani.

      Törlés
    2. Engem érdekelne az a bejegyzés, ha esetleg még tervben van. :)

      Törlés
    3. Tervben van még. ;) Csak megvárom a hűvösebb időt.

      Törlés
  2. A Heathers mint film amúgy is az egyik kedvencem, a ruhákat is szerettem benne. Nekem a kedvencem Veronika party szettje volt, habár nem biztos hogy fel mernék venni egy olyan kantáros szoknyát. :/ A csíkokat pedig semmiképp nem vállalnám be magamon, mivel kövérít. Talán a válltömést is kihagynám. :D Néhány kardigánt azért elfogadnék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan jó ezt hallani, hogy valaki még szereti rajtam kívül a Heatherst. :) Nekem Veronica party szettjével csak annyi bajom lenne, hogy túl sztreccs, egyszerűen mindent kiemel, lazább szabásúként sokkal előnyösebb lenne. :D

      Törlés
    2. Veronicán mindenesetre jól állt, rajtam hogyan nézne ki,az más kérdés. xD De ahogy a ruha,úgy a hozza való ideális alak is megmarad az álmaimban.~

      Törlés