Nyári bakancslista

június 02, 2019


Nyakunkon a nyár, még ha az időjárás az ellenkezőjéről is szeretne meggyőzni, és egyébként is szeretek listákat vezetni tervekről, célokról, kedvenc zoknijaimról, akármiről, szóval miért ne állítanék össze egy nyári bakancslistát?

Festés - Júniusban sor kerül egy családi kiállításra Bukarestben elsősorban anyukám és nagymamám festményeiből, de mivel a család többi tagjában is megtalálható a művészi hajlam, így többen is beszállunk a buliba, még ha csak egy-két képpel is. Gyerekként még sokat rajzoltam, azóta már csak hébehóba szakítok rá időt, de nem szerettem volna kihagyni ezt a lehetőséget, így egy hétre kiutazok, hogy én is alkossak valamit. Kicsit sajnálom egyébként, hogy ilyen ritkán rajzolok, pedig nagyon élvezem, igazán terapeutikus, megnyugtató tud lenni.

Kultúra - Szeretném kihasználni, hogy már Budapesten élek és hogy dúskálni lehet a jobbnál jobb programokban. Szorgalmasan böngészem a We Love Budapest oldalát és figyelem, mikor lesz a következő izgalmas kiállítás, koncert vagy akár kutyás nap az egyik parkban. Egyelőre két biztos pont van, a szürrealista és a Fekete Lyuk kiállítás, de a szimpatikus a Fortepan fotóarchívuma is, ami az átlagember nézőpontját mutatja meg. Mindemellett be szeretnék sűríteni pár koncertet - a Sziget jegy már megvan ;) -, esetleg színdarabot és jó pár könyvet is szeretnék kipipálni a végtelen várólistámról.

Házi fagylalt és lekvár készítése - Amióta a főzés hivatalosan is a hobbimmá vált, szívem szerint mindent házilag készítenék el, a ketchuptól kezdve a kenyérig. Nehezen szakítok viszont az időt ezekre az extra főzésekr, így csak alkalomadtán tudok velük kísérletezgetni. A fagyi- és lekvárkészítés még ismeretlen terület, csak olvastam róla, de az biztos, hogy olcsóbb, egészségesebb - remélhetőleg finomabb - lesz a bolti változatnál és legalább tudom, hogy mi van benne.


Lakás berendezése - Áprilisban költöztem be barátommal közös lakásba és mivel íróasztalon, széken és egy fotelen kívül nem volt más bútorunk, amit hozhattunk volna, így gyakorlatilag a nulláról indultunk. Jelenleg minden fontosabb bútor a helyén van, egyedül a könyvespolc és az apróságok vannak hátra, hogy igazán otthonossá váljon a lakás. Úgyhogy a nyár polcok, fotók, dekortárgyak és növények vásárlásával fog telni. 

Megszabadulni a felesleges ruháktól - A költözéssel egyidejűleg a régi gyerekkori szobámnak a kitakarítása is megkezdődött, ami sajnos több zsáknyi ruhát eredményezett. Ezek mind olyan darabok, amiket már az egyetemre se vittem magammal, szóval most, évekkel a diplomám megszerzése után még kevésbé van rájuk szükségem. Egy részük adományozásra, újrahasznosításra megy, a maradékot pedig eladom. 

Naplóírás - Folyamatosan hadilábon állok az írással, nehezen találok rá időt (igen, visszatérő probléma az időm beosztása), néha még energiát is, szóval ha valamit kihagyok lustaság vagy fáradtság miatt az általában az írás lesz, ő szokta a legrövidebbet hőzni. A naplóírás viszont egy relatív könnyen bevezethető rutinnak tűnik, nincsenek magammal szemben olyan nagy elvárásaim, és ha legrosszabb esetben néhány egyszerű, unalmas mondatot gépelek be, már az is előrelépés a mostani állapothoz képest. A lényeg, hogy megszokássá váljon aztán idővel egyre könnyebben fognak jönni a szavak.

Megtanulni egy dalt ukulelén - Valentin-napra kaptam barátomtól egy gyönyörű, nagyon édes kék ukulele gitárt. Már barátkoztam vele, gyakoroltam az akkordokat, de még egy számot sem tanultam meg. És mivel az inspirációt a Twenty One Pilots adta, nem meglepő, hogy az egyik dalukat (The Judge) szeretném elsőként elsajátítani. Aztán jöhet a többi TOP szám vagy akár néhány My Chemical Romance feldolgozás is.


Ezüst ékszert venni - Amióta megismerkedtem a minimalizmussal és a zero waste mozgalommal egyre tudatosabban vásárolok. Nem veszek meg valamit csak azért mert olcsó, kétszer is átgondolom hogy online rendeljek-e és kezdek átállni a környezetbarát termékekre. Ez egy folyamat és bár lehet, soha nem leszek 100%-osan zero waste, igyekszem lépéseket tenni ebbe az irányba. Az egyik, hogy szeretném beszüntetni az olcsó Aliexpresses bizsu (és úgy általában minden kínai oldalról történő) rendeléseket és helyette ezüst ékszereket vásárolni, amik tényleg tartósak és akár évekig hordhatom. 

Áttérni a kéthetes bevásárlásra és menütervezésre - Arról van szó, hogy két hétre előre össze kell írni, melyik nap mi lesz a menü és ez alapján elegendő minden második héten nagybevásárlást tartani, a köztes időben csak friss zöldséget, gyümölcsöt kell beszerezni. Jollity blogon olvastam az ötletről és rögtön szimpatikus lett, mert rengeteg időt, energiát lehet így megspórolni és a tervezésnek hála a változatos étkezést is könnyebb megoldani. Régebben 2-3 naponta jártam a boltba, mindig csak a következő pár napra vásároltam be, ráadásul mindenfajta lista vagy terv nélkül és sokszor 30-45 percet is képes voltam vacillálással eltölteni. 

You Might Also Like

0 megjegyzés