Lakásinspiráció

július 13, 2019



Tavasszal költöztem össze barátommal az új lakásba, ami azt jelenti, hogy az utóbbi félévet Pinteresten és Lakáskultúrán töltöttem, pihenésként pedig egy tucat házátalakító műsort és YouTube videót néztem. Ezeknek a hatására született meg a mai bejegyzés, ahol összeszedtem a legfőbb inspirációforrásaim. 


Természetes
Ha tehetném, a főváros helyett egy eldugott zugban élnék közel az erdőhöz és lehetőleg tóparton, ám amíg nem jönnek el a nyugdíjas évek, hogy kedvemre kint kertészkedjek és a hintaszékből nézzem a tájat, addig megpróbálom a lakásomba behozni a természetet. A szépen erezett, természetes hatású fa bútorok a kedvenceim és persze a gyönyörű parketták. Fontosnak tartom itt, hogy a meleg színek domináljanak és hogy minden tele legyen növényekkel, akár egy kis dzsungelhangulat is nyugodtan jöhet. Ha pedig ehhez hozzáadunk pár puha takarót, kandallót, egy bögre forró teát, akkor minden adott az esti összebújós olvasáshoz.




Vintage
Elég tág kategória, sok mindenre használjuk már a vintage jelzőt, de most erre a tanyasi bájra gondolok, ami nyugodtan lehet egy kicsit puritán és keveredhet akár indusztriális elemekkel is. Szeretem ezt a rusztikus hangulatot, nem véletlenül szoktunk kijárni bolhapiacokra is kincsvadászatokra, bár még keressük a kedvenc pesti helyünket. Egyébként leginkább a vintage konyhák a kedvenceim, ahol megtalálható nagyanyáink mérlege, tejes csupra és a régi tésztaszűrője is a polcokon. A téglák pedig minden szobában szuperül néznek ki, de ha nincs is arra lehetőségünk, hogy megmutassuk a ház eredeti építőköveit, akkor még mindig ott van opcióként a tapétázás.




Romantikus
Nagyon nőies, elegáns, ugyanakkor visszaköszön benne a vintage inspiráció is. Talán azt is mondhatnám, hogy shabby chic, mert keveredik benne a romantikus és a rusztikus. Főleg fehér és pasztell színek jellemzik, leginkább rózsaszín, de egy meseszép babakék is tökéletesen illik hozzá. Tetszenek a régi, díszes tükrök, a hatalmas elegáns csillárok, a fehér sminkasztalok no meg persze a lábas kád is visszaköszön. :) De elengedhetetlen a csipkés függöny, a vázába rakott friss virág és persze a rengeteg gyertya, hogy az igazi romantikus hangulatot varázsoljunk.




Minimalista
A kevesebb néha több elvét követve nem hagyhatom ki a minimalista otthonokat sem. Hiába szeretem a dekorációkat, apróságokat, azt én is belátom, hogy kell lennie egy lakásban néhány üres térnek is, ahol megpihenhet a szem, hiszen a túlzsúfoltság fárasztó tud lenni - márpedig az otthon a pihenés, feltöltődés helye. Vannak szobák, ahol kifejezetten fontosnak tartom, hogy egyszerűek, letisztultak legyen, mint a háló- és a fürdőszoba, hiszen leginkább ezek a legalkalmasabb terek a relaxációra. De az előteret is szeretem szabadon hagyni, jobb érzés egy nyugodt helyiségbe belépni egy hosszú, fárasztó nap után.




Egyedi
Bár a minimalista életmód szimpatikus, nem vagyok megrögzöttje a mostanában divatos minimalista lakásoknak sem, épp ezért szeretem megbolondítani az otthonom egy-egy izgalmas, mintás tapétával és játszani a színekkel. Ez a kreatív megközelítés kifejezetten jól működhet egy dolgozószobába, de bármilyen egyhangú szobát könnyedén fel lehet dobni egy jól megválasztott tapétával. Talán az egyik kedvenc ötletem a mintás lépcső. Egyáltalán nem hivalkodó, ugyanakkor nagyon stílusos és egyedi dísze lehet a lakásnak.


You Might Also Like

0 megjegyzés